fredag 8 mars 2013

Jag har upptäckt tovning

På syfestivalen köpte jag ett kit till en tovad stolsdyna, och häromdagen gjorde jag klart den. Den är virkad i Eskimo i vanligt mormorsrutemönster och sedan tovad i tvättmaskinen. Tyvärr var jag så ivrig att testa tovningen att jag glömde att fotograferaa den innan, men så här blev det färdiga resultatet i alla fall.


Tovat mått är ca 30x30 cm och jag skulle tro att den innan tovning var ca 45x45 cm.

Sedan lovade jag att virka en docka till Minikiller. Jag har sneglat på mönstret i boken 'Välkommen till virkligheten', men där var det en prinsessa och jag tyckte att jag skulle göra något tuffare, så jag har gjort lite ändringar (jag förstod inte mönstret till hur man skulle virka håret, så det fick bli en mössa istället). Hon är väl en 25 cm hög.
Nu måste jag åka till jobbet...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar